גם אצל הכהן הגדול, המניע היחיד צריך להיות מילוי רצונו וכוונתו של הקב"ה
לכהן הגדול היו 2 מערכות בגדים: מערכת אחת שהיתה של 8 בגדים שהיו מקושטים בזהב, ונקראו "בגדי הזהב". המערכת בגדים השנייה היתה של 4 בגדים בלבד שנעשו מבד פשוט וחלק ומכונים "בגדי לבן".
בכל השנה השתמש הכהן הגדול בבגדי הזהב בלבד, כפי שראוי לכבד את עבודת הקודש בבית המקדש, אולם ביום הכיפורים כשהכהן היה נכנס פעם אחת בשנה למקום הקדוש ביותר בעולם- קודש הקודשים שבתוך המקדש, הוא היה פושט את בגדי הזהב ונכנס בבגדי לבן פשוטים, כמו כהן רגיל.
הסיבה לשינוי הזה נובעת מכך שמטרתה של עבודה זו היא לפעול כפרה על כל עם ישראל, וכשרוצים לטהר את הזולת מוכרחים לבצע זאת בפשטות וענווה מבלי להתבלט.
הקריאה כל שנה מחדש נושאת מסר ניצחי גם לאחר חורבן בית המקדש: אם רוצה האדם לפעול 'טהרה' בעצמו ובסובבים אותו, ולהביאם "לפני ה'" – להתקרב להקב"ה, לתורתו ומצוותיו – הוא צריך לפני כן להתכנס פנימה לאמת הפנימית שלו ולהסיר את כל המניירות. פעולת הקירוב של האדם או של הזולת, צריכה להיות נטולת אינטרסים ושיקולי רווח אישי (בגדי זהב), והמניע היחיד צריך להיות מילוי רצונו וכוונתו של הקב"ה, ממקום פנימי ואמיתי שיש לכל יהודי- "קודש הקודשים" האישי של כל אחד, בו נרגש רצון ה' והרצון הטבעי של היהודי לקיימו בלי שום פניה אישית.
רק כך ניתן לפעול כפרה אמיתית על עצמו ועל הזולת, וכמו הכהן הגדול אפילו לטהר כך את כל עם ישראל.
שנזכה להיחתם לשנה טובה ומתוקה, ושנזכה לראות בקרוב ממש את עבודת הכהן הגדול בבית המקדש השלישי שייבנה בקרוב בגאולה.